Polacy cenią sobie jakość – sprawdź czym kierują się konsumenci w Polsce

Wbrew temu co mogłoby się wydawać, zdecydowana większość Polaków przy wyborze produktów kieruje się jakość a nie ceną. Garść bardzo ciekawych statystyk, które to potwierdzają przygotowało Centrum Badań i Analiz Rynku. Aż 88% badanych jest w stanie zapłacić więcej za produkt lepszej jakości. Sprawdziliśmy co jeszcze wpływa na decyzje zakupowe Polaków.

Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku, Polacy podejmując decyzje zakupowe kierują się w pierwszej kolejności jakością a dopiero w drugiej kolejności patrzą na cenę. Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami, którzy wolą zapłacić więcej i nie martwić się o jakość produktów, które mogą użytkować dłużej. Dobrym przykładem jest chociażby skórzana kurtka, buty czy torebka.

Raport ze wspomnianego badania pokazuje, że aż 73% konsumentów zwraca uwagę przede wszystkim na wysoką jakość, blisko 65% na cenę a prawie 40% na kraj pochodzenia produktu. Bardzo zaskakujący jest procent Polaków, skłonnych zapłacić więcej za produkt lepszej jakości, czyli  niemalże 90%. Pokazuje to coraz większą świadomość konsumencką Polaków, którzy widzą opłacalność w wyborze lepszych produktów oraz coraz częściej kierują się patriotyzmem wybierając polskie produkty.

Wnioski, które możemy wyciągnąć z tego badania, świadczą o tym, że Polakom zależy na jakości. W przypadku każdej branży, kupując produkty wyższej jakości czujemy się lepiej. Niezależnie od tego czy jest to słodycz zrobiona z wysokiej jakości czekolady czy kurtka wykonana z wysokiej jakości skóry naturalnej. Jeżeli chodzi o drugi przypadek, coraz częściej kierujemy się logiką. Płacąc więcej za kurtkę skórzaną możemy użytkować ją przez kilka a nawet kilkanaście lat. W przypadku produktów skóropodobnych, prawdopodobnie czeka nas kolejna inwestycja za rok lub dwa. Ci z Was, którzy doświadczyli tego na własnym przykładzie na pewno się z nami zgodzą.